حوكمي ياری دوو گۆڵی ئایا حهلاله یان حهرام ؟
یاری بهگشتی ئهبیت بهدوو بهشهوه
یاریهك كه تهمرین وهیاخود شتێك بیت كه لهجیهاد ئیسفادهی لی بكهی وهك (مهله ، دهست راستی - نیشانه ، ئهسپ سواری - تهدریب لهسهر سیلاح ) ئهوه ئهم یاریه سونتهته بۆ موسڵمان كهفیری بیت و دواتر بهكهڵكی موسڵمانان دێت بهلام كاتێك نیتی بۆ خوا بیت و نیتی بۆ سهرخستنی دینهكهی بیت
پیغمبهری خودا دهفهرمویت (صلی الله علیه وسلم ) : "كل ما يلهو به الرجل المسلم باطل إلا رميه بقوسه وتأديبه فرسه وملاعبته أهله .فإنهن من الحق " وفي رواية (وتعليم السباحة) رواه الإمام أحمد وأهل السنن وقال الترمذي : هذا حديث حسن وصححه ابن خزيمة وابن حبان والحاكم ووافقه الذهبي في تلخيصه.
ئهویاریهیی كه سودی نییه بۆجیهاد ئهمهش دوو نهوعه
1 / نهوعیكیان دهچیته بابی حهرامهوه
ههندی یاری ههن نههی لی كراون وهك (زار و قومار و دۆمینه ،كڵاوین ، وه هاوشێوهكانی ئهم یاریانه )ئهم یاریانه حهرامن و پێویسته لهسهر موسڵمان خۆی بهدور بگرێت لیان
2/نهوعێكیان ناچیته بابی حهرامهوه
ئهمهش كۆمهڵیك یاری ئهگهریتهوه ئهوهیش بهكۆمهڵیك شهرت جائیزه وهك ئیسته باسی ئهكهین بۆتان
ههروهك چۆن خودا دهفهرمویت : قَدْ كَانَتْ لَكُمْ أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ فِي إِبْرَاهِيمَ وَالَّذِينَ مَعَهُ إِذْ قَالُوا لِقَوْمِهِمْ إِنَّا بُرَآءُ مِنكُمْ وَمِمَّا تَعْبُدُونَ مِن دُونِ اللَّهِ كَفَرْنَا بِكُمْ وَبَدَا بَيْنَنَا وَبَيْنَكُمُ الْعَدَاوَةُ وَالْبَغْضَاءُ أَبَدًا حَتَّىٰ تُؤْمِنُوا بِاللَّهِ وَحْدَهُ إِلَّا قَوْلَ إِبْرَاهِيمَ لِأَبِيهِ لَأَسْتَغْفِرَنَّ لَكَ وَمَا أَمْلِكُ لَكَ مِنَ اللَّهِ مِن شَيْءٍ ۖ رَّبَّنَا عَلَيْكَ تَوَكَّلْنَا وَإِلَيْكَ أَنَبْنَا وَإِلَيْكَ الْمَصِيرُ _ اللمتحنه _4
واته : ئهی ئیمانداران، بهڕاستی له ئیبراهیم و ئهوانهی که لهگهڵیدا بوون نموونهیهکی چاکتان خراوهته بهرچاو، کاتێك که به قهومهکهی خۆیانیان وت: دوای ساڵهها بانگهواز، ئێمه بهرین له ئێوه و لهو شتانهش که لهجیاتی خوا دهیپهرستن، ئێمه باوهڕمان بهو دین و ئاینهی ئێوه نیه، ئیتر دوژمنایهتی و ڕقهبهرایهتی لهنێوانماندا بهرپا بووه تا ئهو کاتهی که باوهڕ به خوای تاك و تهنها دههێنن، جگه لهو بهڵێنهی ئیبراهیم دای به باوکی و وتی: بێگومان داوای لێخۆشبوونت بۆ دهکهم، دهسهڵاتی خوایشم نیه ئهگهر کارهساتێكت بهسهر بهێنێت، ئینجا وتی: پهروهردگارا، ههر پشتمان به تۆ بهستووه و ههر بۆ لای تۆش گهڕاوینهتهوه، سهرهنجامیش ههر بۆ لای تۆیه.
كهوایه شهرط گیراوه ئهوهی پیغمبهر ابرهیم علیه سلام كردی ئیمهش ئهنجامی بدهین لهگهل قهومهكهمان
یهكهم : إِذْ قَالُوا لِقَوْمِهِمْ / واته بهقهومهكهیان وت نهك بهسهرۆكهكهیان
دووهم : إِنَّا بُرَآءُ مِنكُمْ / ئیمه بهرین له ئیوه
سیههم : وَمِمَّا تَعْبُدُونَ مِن دُونِ اللَّهِ / ئهوه ئهوهشی دهی پهرستن
چوارهم : كَفَرْنَا بِكُمْ / ئیمه ئیوهمان پی كافره
پینجهم : لهبهینی ئیمه و ئیوه (وَبَدَا بَيْنَنَا وَبَيْنَكُمُ الْعَدَاوَةُ وَالْبَغْضَاءُ) دوژمنایهتی و رقهبهرایهتی ههیه
یاری بهگشتی ئهبیت بهدوو بهشهوه
- یهكهم :
یاریهك كه تهمرین وهیاخود شتێك بیت كه لهجیهاد ئیسفادهی لی بكهی وهك (مهله ، دهست راستی - نیشانه ، ئهسپ سواری - تهدریب لهسهر سیلاح ) ئهوه ئهم یاریه سونتهته بۆ موسڵمان كهفیری بیت و دواتر بهكهڵكی موسڵمانان دێت بهلام كاتێك نیتی بۆ خوا بیت و نیتی بۆ سهرخستنی دینهكهی بیتپیغمبهری خودا دهفهرمویت (صلی الله علیه وسلم ) : "كل ما يلهو به الرجل المسلم باطل إلا رميه بقوسه وتأديبه فرسه وملاعبته أهله .فإنهن من الحق " وفي رواية (وتعليم السباحة) رواه الإمام أحمد وأهل السنن وقال الترمذي : هذا حديث حسن وصححه ابن خزيمة وابن حبان والحاكم ووافقه الذهبي في تلخيصه.
- دووهم :
ئهویاریهیی كه سودی نییه بۆجیهاد ئهمهش دوو نهوعه1 / نهوعیكیان دهچیته بابی حهرامهوه
ههندی یاری ههن نههی لی كراون وهك (زار و قومار و دۆمینه ،كڵاوین ، وه هاوشێوهكانی ئهم یاریانه )ئهم یاریانه حهرامن و پێویسته لهسهر موسڵمان خۆی بهدور بگرێت لیان
2/نهوعێكیان ناچیته بابی حهرامهوه
ئهمهش كۆمهڵیك یاری ئهگهریتهوه ئهوهیش بهكۆمهڵیك شهرت جائیزه وهك ئیسته باسی ئهكهین بۆتان
- یهكهم : گۆرانی و چهپله ریزان و حهفلهی بۆ یاریهكه نهكریت و غلوی تیابكریت یان بهشان و بالی لاعیبهكان ههل بهن
- دووهم : نابی لهكاتی زیرهكانی خوات بگری و بچیته كاتی ئهوانهوه وهك نویژ وهیان طاعهتكی تر كهواجب بی یاریهكه پیش نهخات بهسهر طاعهتهكهدا
- سیههم :نابی كاتیكی زۆری پیوه بكوژیت و بهلكو كاتیكی زۆر بۆ خودا دای بینت نهك بۆ یاری
لهدوای ئهم باسه یهینه سهر باسی( دووگۆڵی)
یاری دووگۆلی / تۆ چی ئهزانیت دهربارهی یاری دوو گۆلی ؟!
كوفر باشترین ریگهی دۆزیهتهوه بۆ سهیتهری كردن بهسهر گهلهكان بهو یارییه ، بۆ ئهوهی لهدینی خودا خهڵكی دور بكهنهوه
ئالهم رۆژهی ئیسته عهقلی زۆر لهگهنجانی بردوه خستویانته نیو زیندانیكی ئازادهوه
دوو گۆلی / عهقڵی مهملهكهی عهرهبی بردوه ئهوهی كهناو ئهبری بهئیسلامی ! وه ههر وهها عهقلی گهنجی كوردیشی بردوه
بۆیه بۆته خهون و خهیاڵیكی زۆرینهیان ، زۆر بهیان ئهی بینن ئهوندهی لهگهل یاری چیهكانن ئهونده لهگهل قهزێكی دینی خودا نین
دوژمنانی ئیسلام ههڵتان ئهخهلتینن لهری ( ئینتریت و تهلفیزۆن و جهریدهوه ) وه دانیشت بهلای ئهو یاریهی كه ئهكریت وه هی وا ههیه پاره ئهدات بۆ جهریدهیهك وهیاخود شتیك بۆ ئهوی ئهو یاریهی لهدهست نهچیت ، جهریده ئهكریت بۆ ئهوی پهرهی دوو گۆلیهكه بخوینتهوه!
سهرتهلایتی داناوه بۆ سهیركردنی یاریهكان !
واشی لی هاتوه پیش سهیركردنی هاوڕیكانی خۆی ئاگادار ئهكاتهوه و دهعوهو بانگهوازی بۆ ئهكات لهكۆتایش دا ئهنجامهكانی بهیهك ئهلین و وهك شتیكی پیرۆز ههردهم ئهی لینهوهو باسی لیوه ئهكهن
ئیستا دوو گۆلی بۆ نههشتینی ئایهتی (العداوة والبغضاء) بهكار دێت
ههروهك چۆن خودا دهفهرمویت : قَدْ كَانَتْ لَكُمْ أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ فِي إِبْرَاهِيمَ وَالَّذِينَ مَعَهُ إِذْ قَالُوا لِقَوْمِهِمْ إِنَّا بُرَآءُ مِنكُمْ وَمِمَّا تَعْبُدُونَ مِن دُونِ اللَّهِ كَفَرْنَا بِكُمْ وَبَدَا بَيْنَنَا وَبَيْنَكُمُ الْعَدَاوَةُ وَالْبَغْضَاءُ أَبَدًا حَتَّىٰ تُؤْمِنُوا بِاللَّهِ وَحْدَهُ إِلَّا قَوْلَ إِبْرَاهِيمَ لِأَبِيهِ لَأَسْتَغْفِرَنَّ لَكَ وَمَا أَمْلِكُ لَكَ مِنَ اللَّهِ مِن شَيْءٍ ۖ رَّبَّنَا عَلَيْكَ تَوَكَّلْنَا وَإِلَيْكَ أَنَبْنَا وَإِلَيْكَ الْمَصِيرُ _ اللمتحنه _4
واته : ئهی ئیمانداران، بهڕاستی له ئیبراهیم و ئهوانهی که لهگهڵیدا بوون نموونهیهکی چاکتان خراوهته بهرچاو، کاتێك که به قهومهکهی خۆیانیان وت: دوای ساڵهها بانگهواز، ئێمه بهرین له ئێوه و لهو شتانهش که لهجیاتی خوا دهیپهرستن، ئێمه باوهڕمان بهو دین و ئاینهی ئێوه نیه، ئیتر دوژمنایهتی و ڕقهبهرایهتی لهنێوانماندا بهرپا بووه تا ئهو کاتهی که باوهڕ به خوای تاك و تهنها دههێنن، جگه لهو بهڵێنهی ئیبراهیم دای به باوکی و وتی: بێگومان داوای لێخۆشبوونت بۆ دهکهم، دهسهڵاتی خوایشم نیه ئهگهر کارهساتێكت بهسهر بهێنێت، ئینجا وتی: پهروهردگارا، ههر پشتمان به تۆ بهستووه و ههر بۆ لای تۆش گهڕاوینهتهوه، سهرهنجامیش ههر بۆ لای تۆیه.
كهوایه شهرط گیراوه ئهوهی پیغمبهر ابرهیم علیه سلام كردی ئیمهش ئهنجامی بدهین لهگهل قهومهكهمان
یهكهم : إِذْ قَالُوا لِقَوْمِهِمْ / واته بهقهومهكهیان وت نهك بهسهرۆكهكهیان
دووهم : إِنَّا بُرَآءُ مِنكُمْ / ئیمه بهرین له ئیوه
سیههم : وَمِمَّا تَعْبُدُونَ مِن دُونِ اللَّهِ / ئهوه ئهوهشی دهی پهرستن
چوارهم : كَفَرْنَا بِكُمْ / ئیمه ئیوهمان پی كافره
پینجهم : لهبهینی ئیمه و ئیوه (وَبَدَا بَيْنَنَا وَبَيْنَكُمُ الْعَدَاوَةُ وَالْبَغْضَاءُ) دوژمنایهتی و رقهبهرایهتی ههیه
ئییستا ئهوان كاریكیان كردوه ئهم ئایهته بونی نهمێنت لهناو خهڵكی دا بهلكوو خۆشیان ئهویت و فلان ئهبیته جموری گاورێك و جولهكهیهك
نایانهوهی رقهبهرایهتی لهنیو موسڵمان و دینهكانی تردا ههبیت لهكاتیكدا خودا ئهمرت پی ئهكات بهداژیهتیان وه تاكافریان نهكهیت و خۆتیان لی بهری نهكهی تۆش موسڵمان نابیت !
وهكارێكیان كردوه وهك فهنیكی لی هاتوه ئهوهی بیزاینت و جموری فلانه تیپ بی باتهوه ئهم پیی دل خۆش ئهبیت ، وهخراوهته سهر مهنهجی خویندن تاكه یارییه كه لهمهكتهب دا بخوینریت و خهلك بانگهشه بكهن بۆی
ئهگهر دهرسێكی عهقیده و تهوحید بوایه باشتر بوو بهلام كهس دینی ناویت بهلكو ئهوهی كه كوفر هیناوهتی ئهوهتان ئهوی !
برۆن سهیری بكهن له البروتوكول له بهشی سیازدهههم البروتوكول حوكمه ماسۆنیهكانی
دهلیت :
( ولكي تبقى الجماهير في ضلال ، لا تدري ما وراءها، وما أَمامها، ولا ما يراد بها ، فإننا سنعمل على زيادة صرف أَذهانها، بإِنشاء وسائل المباهج والمسليات والأَلعاب الفكهة، وضروب أَشكال الرياضة ،واللهو، وما به الغذاء لملذّاتها وشهواتها، والإِكثار من القصور المزوّقِة، والمباني المزركشة ،ثمَّّ نجعل الصحف تدعو إِلى مباريات فنيّة ورياضيّة .)
بۆیه دهڵیم / لهڕوی شهرعهوه حهرامه سهیركردنی دووگۆڵی
بهسهیركردنی تۆ بۆ دووگۆلی دهبیته سهركهوتنی پیلانهكهی ئهوان ئهمه لهڕویهكهوه ، وه سهیركردنی دوو گۆلی هیچ وهرزشێك نییه كهسودد به تۆ بگهینت بهلكوو ههر سهیركردنیكی روت و بێ سوده ،جگه لهوهش مهسائیلی حوكمی بهغیری خودای تیدایه كهئیسته باسی ئهكهین
مهسائیلی تحاكم لهناو دوو گۆڵی
كه زۆر كهس خهوتوه لهم باسهو ئاگای لهكوفرهكانی دووگۆڵی نییه !
ئهم یارییه كهسێك ئهكهن به حاكم كه لهناو یاریهكه حوكم دهكات به دهستور و قانونی كوفر !
وه ههركهسێك یاری كرد و شتیك بوو حهكهمهكه (حاكم) فیكهی لیدا و بریاری شتیكی دا تۆ ئهنجامی بدهی ئهوه تۆ حوكمت كردوه بهغهیری قورئان و تۆ كافر ئهبیت
وه ئهمهش كۆمهڵیك كوفره لهناو حوكمی دووگۆلی كهپیچهوانهی حوكمی خوایه
- یهكهم : تهبیق كردنی قانون لهنیو یاریهكهدا بهبی وهستان لهسهر نیزاع و گوی گرتنی حهكهم خۆی بۆخۆی بریار دهدات
- دووهم : حوكم دهركردن بۆ وهستانی یاریهكه لهكاتی روودانی ههر شتێك كهپیچهوانهی قانونهكهیان بی !
- سیههم : وهستاندی یاریهكه بۆ گرتنی (فاوڵ ، پهنارتی) كاتیك یاری زانێك توشی پیكان دی حهكهم بهپی قانونهكهی خۆی به كارتێكی زهرد وهیان كارتێكی سور حوكم دهكات بهدهستور ئهو حوكمی ئهوكارهیه
لهناو دووگۆلی (11) نهفهر دانانه !
وهكاتێك یاری زان كارێك بكات پیچهوانی قانونهكه بیت
یهكهم / ئهگهر بهرام بهرشهقێك لهبهرام بهر ههڵ بات ئهوه ئهویش ههوڵ ئهیات شهقیك لهبرام بهرهكهی ههڵ بات
دووهم / ههوڵ دانی یاریزانی هجوم بهكار هینانی دهست و قاچی وهیان چهیمنهوه بۆ یهكتر لهپیش دهست پیكردنی یاریهكه
سیههم / باز ههڵ دان بهسهر بهرام بهرهكهی دا
چوارهم / خستنی یارزانی بهرام بهر لهههرشوێنك بتهویت
پینجهم / لیدانی بهرام بهر وهیاخود ههوڵ دان بۆ لیدانی
ههركهسێك لهقانون و یاسای ئهمان شتێك بكات به(فاو یان بهپهنارتی )جهزا ئهداتهوه لهگهل (كارتیكی سور وهیان زهرد )
وهكێشانی هیڵیك بهچواردهوی گۆڵ وهك سنوریك ئهگهر یاریزانیت لهوی دا موخالهفهیهكی قانون بكات ئهوه بهپهنارتی حوكم دهدات
ئهگهر لهغهیری سنوری گۆل بوو ئهوه لهههمان شونی روداوه حوكم دهدات به فاوڵ !
ئایا ئهمه دور كهوتنهویه لهحوكمی خوا ؟
حوكمی خودا لهكاتی برینداری وهیان شكاندن چیه !
خودا دهفهرمویت :{ وَكَتَبْنَا عَلَيْهِمْ فِيهَا أَنَّ النَّفْسَ بِالنَّفْسِ وَالْعَيْنَ بِالْعَيْنِ وَالْأَنْفَ بِالْأَنْفِ وَالْأُذُنَ بِالْأُذُنِ وَالسِّنَّ بِالسِّنِّ وَالْجُرُوحَ قِصَاصٌ فَمَنْ تَصَدَّقَ بِهِ فَهُوَ كَفَّارَةٌ لَهُ وَمَنْ لَمْ يَحْكُمْ بِمَا أَنْزَلَ اللَّهُ فَأُولَئِكَ هُمُ الظَّالِمُونَ } ( المائدة : 45 )
واته : له تهوراتدا پێویستمان کردووه لهسهریان که بهڕاستی ههر کهسێک کهسێک بکوژێت دهبێت بکوژرێتهوه و چاوی یهکێک کوێر بکات، دهبێت چاوی کوێر بکرێتهوه و لووتی یهکێک عهیبدار بکات دهبێت لووتی عهیبدار بکرێتهوه و گوێی یهکێک ببڕێت دهبێت گوێی ببڕدرێتهوه و ددانی یهکێک بشکێنێت دهبێت ددانی بشکێنرێتهوهو برین و زامهکانیش ههروهها تۆڵهیان بهگوێرهی خۆی بۆ دهسهنرێتهوه، جائهوهی له تاوانبار خۆش ببێت، ئهو چاوپۆشی و لێخۆشبوونه دهبێته کهفارهتی گوناهانی، بێگومان ئهوهی حوکم و داوهری نهکات بهو بهرنامهیهی که خوا دایبهزاندوه، ئائهوانه ههر ستهمکارن.
ئائهمه حوكمی خوایه ئیوه لهكوی نوستون
حوكمی ئهوانیش بۆ ههریهكك لهشكاندن و خستنێك بریتیه له كارتیكی زهرد و سورد (پهنارتی یان فاوڵ)
پاك و بیگهری بۆتۆ خوایه هیچ حوكمیك نییه بگاته حوكمی تۆ
وه ئهوانی دیعایهی باوهرداری ئهكهن رازین بهحوكمی خوا یان حهكهمهی دووگۆلی ؟!
خودا دهفهرمویت : فَلَا وَرَبِّكَ لَا يُؤْمِنُونَ حَتَّى يُحَكِّمُوكَ فِيمَا شَجَرَ بَيْنَهُمْ ثُمَّ لَا يَجِدُوا فِي أَنْفُسِهِمْ حَرَجًا مِمَّا قَضَيْتَ وَيُسَلِّمُوا تَسْلِيمًا " ( النساء : 65 )
واته : نهخێر، سوێند به پهروهردگارت ئهوانهی (لافی بڕوا لێدهدهن) بڕوا ناهێنن ههتا له ههموو کێشهیهکدا که ڕوودهدا له نێوانیاندا تۆ نهکهن به دادوهرو گوێڕایهڵی تۆ نهکهن، دوای ئهوهش نابێت له دڵ و دهروونیاندا هیچ ناڕهزاییهک دروست ببێت بهرامبهر ئهوهی که داوهریت لهسهر کردووه و دهبێت بهتهواویی تهسلیم بن و ڕازیی بن.
وه خودا دهفهرمویت : " أَلَمْ تَرَ إِلَى الَّذِينَ يَزْعُمُونَ أَنَّهُمْ آَمَنُوا بِمَا أُنْزِلَ إِلَيْكَ وَمَا أُنْزِلَ مِنْ قَبْلِكَ يُرِيدُونَ أَنْ يَتَحَاكَمُوا إِلَى الطَّاغُوتِ وَقَدْ أُمِرُوا أَنْ يَكْفُرُوا بِهِ وَيُرِيدُ الشَّيْطَانُ أَنْ يُضِلَّهُمْ ضَلَالًا بَعِيدًا "( النساء :60)
واته : ئایا نهتڕوانیووهته ئهو (دوورووانهی) لافی ئهوه لێ دهدهن گوایه بهڕاستی باوهڕیان هێناوه بهوهی که بۆ تۆ ڕهوانهکراوه و بهوهش که پێش تۆ ڕهوانهکراوه (بۆ پێغهمبهران)! کهچی دهیانهوێت ڕووبکهنه زۆردارو جادووگهرو خوانهناسان تا دادوهریان له نێواندا بکهن و چارهسهری کێشهکانیان بکهن، لهکاتێکدا به ڕاستی فهرمانیان پێدراوه که باوهڕیان به (تاغوت) نهبێت، شهیتانیش دهیهوێت گومڕایان بکات بهگومڕاییهکی دوورو بێ سنوور.
وه ئهوكهسهی ئهیهوی دووگۆڵی بكات بۆ لاشهی خۆی پێویسته ئهم شهرتانهی تیدابیت
حوكم نهكات بههیچ قانونیك الا قورئان نهبیت لهقانون نهترسیت بهلكو لهخوا بترسیت
وه شیوهكانی بگۆریت نهچیت 11 نهفهر به 11 نهفهر دابنیت بهلكو ژمارهكه بگۆریت و ههندی یاسای ئهوان كهدایان ناوه بیگۆرن بۆئهوهی نهشوبهیت بهیاریهكهی ئهوانهوه
لهكاتی خستن و كهوتون و بریندار بون و دهست شكان و قاچ شكان وهیان ئهوشتانهی روو دهدات لهنیوی دا، بهفاول و بهپهنارتی حوكمی نهیا بهلكو به حوكمی خوا حوكمی بات ئهوهیش(القصاص أو الدية أو العفو)
قصاص / فاعیل چی كردبوو لهمفعول به ئهوه ئهویش لی بكاتهوه
الدیه / داوای خوینی كرد یان قهرهبوو ئهبی ئهوكهسهی شتهكهی لی كردوه پی بدات
العفو / وهیان عهفوی بكات
نهك پهنارتی و فاول بگریت !! وهههركهسێك لهوی بوو بهبهرچاویهوه شتێك روی دا ئهبیت شاهیدی بهحهق بدات
وه ئهوكهسهی ئهو یاریه ئهكات بهبیت نیتی لهبهر خوا بیت و بۆئهوی لاشهی بههیز بیت بۆ جیهاد نهك لهبهر ئهوه بكات كات بهسهر بهرێت
لهكۆتایدا دوعای خیرم بۆبكهن بۆ ماندو بونم
هیوام وایه خهلك لهسهر عهقیده و تهوحیدی خۆی بیت لههیچ شتیكدا شوێنی كافر نهكهویت
Post A Comment: